PBN – jak wykorzystać jego potencjał?
PBN - tu znajdziesz więcej informacji o korzystnej ofercie.
Aby odbiorca zauważył twoją działalność musisz nie tylko posiadać stronę firmową, lecz także zadbać o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie dodawane są do niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla odbiorcy treści. Lecz nie wolno też zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.
PBN – proste pozyskiwanie dużej ilości zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, bowiem są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (z reguły przez dużą agencję marketingową bądź agencję SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam treści. PBNy są często wykorzystywane jako część złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, gdyż najlepsze efekty ich użycia daje się zauważyć w stosunku do stron, które są poprawnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko umożliwiają utworzenie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem konieczne jest poświęcenie wielu godzin na zachowanie ich w wysokiej jakości.
Jak wykorzystać PBN? Proponujemy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP
Prywatne sieci blogów świetnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bo można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To generalnie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej nazwa, adres e-mail bądź telefon i adres stacjonarny. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, profil na portalu społecznościowym lub artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejny skuteczny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem linku do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek zwykle oceniają lepiej użyteczność oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych postrzegają jako dowód, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, użyteczne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których kluczowe jest pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych związanych głównie z inwestycjami, medycyną i prawem, aktualnymi wydarzeniami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO